Колку е животниот век на гумите и како да препознаете кога е време за промена на гумите

Кој е животот на автомобилската гума? И како да препознаете истрошена гума?

Ова се важни прашања за секој сопственик на автомобили. Исто како што лебот станува мувла, металите оксидираат и фаќаат рѓав слој и луѓето добиваат брчки, истотака и автомобилските гуми се потрошни.

Но, вие не сте безбедни со истрошени гуми. Брзо ќе забележите дека имате помалку зафат на патот и може дури и да се лизнете на влажна или снежна површина на патот. И, тоа секако не е намерата.

Затоа е важно сами да ја проверите состојбата на вашите гуми. Тогаш точно ќе знаете кога ќе се истроши гумата. Потоа, можете да ги замените вашите гуми на време. Ова значи дека можете да продолжите да возите безбедно.

Но како? Следат најважните информации и совети.

Кој е ДОТ кодот?

Можете сами да ја проверите возраста на вашата гума. Ова се наведува на секоја гума во таканаречениот ДОТ код. Кодот ДОТ има пет броја со тенка линија околу него.

- Првите две цифри се однесуваат на производната недела.

- Третата и четвртата цифра се однесуваат на годината на производство.

На пример, ДОТ код: 2011 година. Гумата беше произведена во 20-та недела од 2011 година. ДОТ-кодот 0805 на гума покажува дека гумата е произведена кон крајот на февруари во 2005 година.

Постојат и трицифрени ДОТ кодови со посебен симбол. Овие гуми се изработени помеѓу 1990 и 2000 година. Тука, првите две цифри се однесуваат на производната недела и последната цифра за годината. Овие гуми се многу стари и подобро е да не ги возите повеќе.

И, конечно, има трицифрени ДОТ кодови без симбол. Овие гуми се произведени во осумдесеттите и се многу стари. Исто така, подобро е да не возите со гуми толку стари. Шише вино се подобрува со текот на годините, но автомобилската гума не е така. Со стара автомобилска гума, гумата станува кршлива и имате многу помал зафат на патот.

Колку трае гумата?

Ова секако значително се разликува. Животниот век на автомобилската гума зависи многу од употребата. Со интензивна употреба, гумата трае значително пократко отколку со лесна употреба. На пример, со гуми на автомобил, кои припаѓаат на пензионирана жена, која главно го користи својот автомобил за шопинг во селото, гумите би траеле многу подолго.

Неправилното складирање исто така има ефект врз состојбата на гумата, но овој ефект е секако не поинтензивен од ефектот на интензивна употреба.

Но, секако гумата може да старее на многу начини. Гума се истроши за време на употребата, но исто така станува застарена кога гумата не се користи. Сончевата светлина, временските услови, бројот на километри поминати со гумата, оптоварувањето и притисокот во гумите, исто така, имаат ефект врз гумата.

Поради сите овие различни фактори, не постои недвосмислен живот на автомобилска гума. Вие навистина треба да ги земете предвид сите фактори на употреба и надворешните услови.

Така можете подобро да ја препознаете состојбата на гумата.

Како да препознаете стара гума?

Значи, пред сè, можете да ја дознаете производната година на гумата со читање на ДОТ-кодот на гумата, како што е опишано погоре.

Не е забрането да се вози по стара гума, но мора да сфатите дека вашата гума старее со секој изминат ден. И за време на интензивна употреба и кога автомобилот е во мирување. Целата употреба резултира со абразија и абење.

Со стари гуми имате:

- Намален зафат на патот.

- Подолга оддалеченост од сопирањето кога шарата е изабена.

- Помалку удобност при возењето заради укрутената гума.

- Поголема влечење и затоа поголема потрошувачка на гориво.

Измерете ја длабочината на шарата: Препознајте ја состојбата на гумата

Според законот, автомобилските гуми мора да имаат минимална длабочина на шарите од 1,6 милиметри. Но, дури и длабочината на шарата од 1,6 мм значително го намалува зафатот на патот и подолгите растојанија за сопирање. Така, тоа веќе не е многу безбедно возење. Затоа е подобро да ги промените вашите гуми на време и да не чекате за длабочината на шарата да стигне 1,6 мм.

Наш совет: Со зимски гуми е подобро да ги замените гумите кога блоковите на шарите се длабоки помалку од 4 мм, а со летни гуми помалку од 3 мм. Ова спречува опасни ситуации при лизгање или аква планирање.

Со мерач на длабочина на шарите можете сами да ја измерите длабочината на шарата на вашата гума. Мерач на длабочина на шарата може да купите во гаража за автомобили или продавница за автомобили. Осигурете се дека длабочината на профилот не е никогаш помала од 1,6 мм, но по можност не помалку од 3 мм. Најдобро е да ја измерите длабочината на шарата на различни места на гумата за да добиете правилна слика.

Исто така, постои уште еден начин за мерење на длабочината на шарата на гумите на вашиот автомобил. Со монета од 1 евро. Вметнете ја монетата во шарата на гумите. Дали го гледате златниот раб на монетата кога ја вметнувате паричката во шарата? Ако да, тогаш длабочината на шарата е помала од 3 мм. Тогаш најдобро е вашите гуми да бидат проверени и заменети со гаража.

Имајте на ум дека зимските гуми обично имаат подлабока шара од летните гуми. Значи, ако користите 3 мм како почетна точка, секогаш сте во право.

Важно е секогаш да возите безбедно.

Претплатете се на нашиот билтен на новости

Одговорете на: {{replyComment.author}}
Сите полиња се задолжителни
Коментарот беше поднесен успешно

Назад кон врвот