Закони и прописи за гуми

Не е возможно да возите која било посакувана гума на вашиот автомобил и затоа гумите што ќе ги изберете треба да имаат одобрение за вашето возило. Кога станува збор за пневматиците, освен потребното одобрение за гуми, постојат уште неколку прописи.

Овде можете да ги најдете законите и прописите за гуми:

Одобрени гуми

За да дознаете кои гуми се дозволени на автомобил или мотор, обично е корисно да ги погледнете документите на возилото. Често се случува и други големини да се дозволени, но мора да се регистрираат модификации, во спротивно регистрацијата и осигурителното покритие ќе истечат. Многу производители на гуми нудат на нивните веб-локации можност да аплицираат за такви одобрени гуми со внесување на следните информации:

ЕУ етикета за гуми

Етикетата на ЕУ за гуми или Европската регулатива за означување на гуми е задолжителна за производителите на гуми од 1 ноември 2012 година. Ќе се тестираат три различни области. Прво, тука е отпорот на тркалање, држењето на влажно и бучавата при тркалање што гумата ја предизвикува на патот.

Оваа регулатива е ревидирана и ќе биде заменета од 1 мај 2021 година со Регулативата (ЕУ) 2020/740, која ќе подлежи на нови барања. Со оваа регулатива ЕУ сака пред се да ја заштити животната средина. Така, клиентите треба да ја бараат етикетата на ЕУ за гуми кога купуваат производи со добри резултати во овој поглед.

Отпор на тркалање

Отпорот на тркалање на гумата има директно влијание врз потрошувачката на гориво на возилото. Етикетата за гуми ЕУ користи класификација за тестирање на отпорот на тркалање, каде што A е најниска, а E за највисок отпор на тркалање. Ако обрнете внимание на оваа точка кога купувате гуми, етикетата за гуми ЕУ ја доделува на класи. Вагата има само 5 класи (А до Е), а најефикасна е А.

ЕУ Етикета

Мокро зафат

Зафатот на влажно е исто така оценет во 5 класи од А до Е на етикетата за гуми ЕУ. Класификацијата за држење на влажно се однесува на растојанието на сопирање во споредба со референтната гума. Гумите од класа А имаат многу пократко растојание на сопирање од гумите од класа Е, што може да спаси животи во итен случај.

Бучава

Третата точка се однесува на шумот на тркалање на гумата (од A, B, C), т.е. гласноста што ја достигнува гумата при возење. Етикетата за пневматици ЕУ го покажува нивото на бучавата при тркалање во децибели. Покрај информациите дадени од етикетата за гуми на ЕУ, при купувањето гума треба да се земат предвид и други фактори, како што се животниот век и квалитетот на гумата. Според новата регулатива, која ќе се ажурира од 2021 година, има и опции за вклучување (до симболот за бучава) симбол за држење во услови на мраз и/или услови за обилен снег во стандардното етикетирање.

Гумите дизајнирани за услови на обилен снег го имаат симболот „3 врвови и снег“ или „алпски“ на нивниот страничен ѕид. Нордиските зимски гуми за употреба на ледени површини носат нов симбол што претставува леден сталагмит.

За секоја ознака за тип на гума, постои QR код со линк до базата на податоци за производи на ЕУ (EPREL).

На крајот, секој клиент треба да одлучи за значењето на ЕУ етикетата за гуми.

Обврска за носење резервно тркало

Многу возачи се прашуваат дали резервното тркало е задолжително. Одговорот лежи во фактот дека многу производители на автомобили повеќе не ги опремуваат своите нови возила со резервно тркало, туку само со комплети за поправка. Сепак, тие дефинитивно би го направиле тоа доколку е потребно. И навистина, не постои закон за резервно тркало или комплет за поправка на гуми. Сепак, треба да биде во ваш интерес да имате решение за дупната гума. И забележете дека, за разлика од користењето на резервното тркало, мора да возите до најблиската гаража веднаш откако ќе користите комплет за поправка.


Назад кон врвот